Monday, October 1, 2012

kek batik coklat



resepi dari bakewithmilla

Bahan-bahan
200gm milo
250gm mentega
3 sb serbuk koko
1 tin kecil susu pekat manis
biskut meri secukupnya

loyang yang di lapis dengan aluminium foil (senang nak keluarkan)

Cara-cara

1. Cairkan mentega dalam kuali atas api yang kecil sekali.
2. Setelah cair masukkan susu, milo sedikit demi sedikit. Gaul sehingga milonya hancur . Seterusnya masukkan koko dan gaul tanpa henti sehingga halus dan tidak berketul.
3. Setelah pekat susun biskut meri selapis dan diikuti degnan lapisan coklat selapis. Buat sehingga habis dan simpan semalaman.

10 comments:

  1. errmm...kecur air liur tgk kek batik ni..lama dah tak buat, sekut merie ada, tp tak terlaksana lagi sbb takde member nk makan skali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biskut marie ni pun lama mala peram ... sekali buat cepat sungguh habis

      Delete
  2. salam kak mala.. kek yg paling senang nk wat time xde masa nk godek lama2 kt dapur.. tp yg pentng, sure cepat je licin nya kan. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam tun ... yg paling senang pun malas jugak nak buat hehehe

      Delete
  3. wah Mala berbatik2 lah pulak ni mmg sedap ni tak jemu dimakan sbb kelembutan dan kecoklatan dia tukan sanggup beli je sepotong seringgit kecikkkkkkkkkkk ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali sekala pakai kain batik kak noor

      Delete
  4. owhhh..mala susun eh biskut tu selapis2, patut la nampak cantik jer layer dia..rajin btol la susun..wiyah pernah buat tp campak skali dlm kuali, tp hasilnya mmg tak cantik la..best plak tgk kek batik ni ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kecik ja kek ni wiyah boleh la susun :-)

      Delete
  5. kemas betul "kerja tangan" mala...kalau saya, takle selawa ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. mood tgh baik anim cantik la jadinya hehehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...