Saturday, November 3, 2012

eid adha di muscat


raya haji kali ni di mulakan dengan solat raya di masjid seawal 6:30am. selesai solat ke rumah kawan undangan sarapan. ada makan nasi tomato, ayam masak merah, bakso dan macam-macam lagi. ni dah terlebih sarapan!


lebih kurang pukul 9:00am kami bergerak ke rumah dato dan datin untuk kerja-kerja memasak dan melapah kambing. untuk sarapan kat sini ada macam-macan jugak lah tapi sebab dah kenyang kita minum teh saja. orang lelaki sibuk melapah kambing. lepas tu masak kari kambing. dato masak sup kambing. geng wanita di dapur siang sayur dan macam-macam lagi. mala and the geng di tugaskan untuk buat sayur campur.

raya kali ni kami bersama suhaila yang datang dari dubai sehari sebelum raya. seronok raya tahun ni. sungguh meriah. berjalan ke sana-sini dari pagi sampai malam. penat tapi syok! cerita jalan-jalan next entry ....


8 comments:

  1. amboi hang raya sakan nampak?

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. haáh meriah .. yg paling happy anak-anak

      Delete
  3. walau dimana kita berada..kemeriahan raya tetap terasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu .. tak keseorangan/kesunyian walaupun berjauhan dari keluarga

      Delete
  4. bestnya..raya kat perantauan, raya haji tak sodis sgt kan mala ;-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...