Friday, November 22, 2013

hujan batu di negara orang

baik lagi hujan 'batu' (hailstorm) di negara sendiri .... sumber gambar dari fb

kesian adik ni kena kutip ais batu. ni kena tingkap pecah dan masuk dalam rumah. memang bahaya. kereta kalau parking kat tempat terbuka alamat la pecah habis semua. rumah kami semalam air meleleh masuk celah tingkap dan pintu. malam-malam dok mop rumah. tak syok tau!



 




16 comments:

  1. Ya allah...gitu sekali ye...syukur la kat Msia ni hujan biasa saje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena selalu bersyukur tak kira kat mana kita ada

      Delete
  2. ermmm kat sana mmg selalu ke sekali sekala hujan batu ni kak..huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa juga jadi mcm ni sbb perubahan cuaca nak masuk musim sejuk

      Delete
  3. Walaupun ada kelemahan..ada bahayanya hujan batu ni... rahmat jugak mala sbb blh tgk dgn mata sendiri... kita kt msia ni blh bc2 dalam intenet aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu ... jauh perjalanan luas pandangan

      Delete
  4. mesti sakit tu bila kene timpa hujan batu tu kann...mcm ais iyee...
    maklum la tak pernah jumpa kat sini hujan mcm tukann...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pening sekejap kalau jatuh atas kepala ;-)

      Delete
  5. Assalamualaikum... sebelum ni x penah tguk hujan batu..selalu dgr org brcerita jer...bila lawat bog mala..bru nampak hujan batu tu cemane rupanya....

    ReplyDelete
  6. SubhanALLAH!!!!!!rasanya klu experience sendiri mesti ros gerun je, yg hujan ribut air pun dah takut inikan pula gedebuk2 bunyi ais atas bumbung ais hempap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bayangkan kalau jatuh sebijik2 atah kepala :-)

      Delete
  7. Semalam ada baca dr fb kawan.. Oman banjir.. betul ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg biasa banjir kaksham sini kalau hujan lebat. especially dekat area wadi. air melimpah.

      Delete
  8. Pertama kali tgok ni...hujan batu...timpa kpla mau benjolkn...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...