Monday, May 28, 2012

kurma oh kurma

kurma dah semakin nak masak. kebanyakan dah mula bertukar warna kuning. ada juga kurma yang berwarna merah tak pasti kurma jenis apa. kawan kata yang merah lagi sedap. inshaAllah bulan depan dah boleh merasa.

20/5/2012
yang ni pokok di kawasan sekolah.
cantik-cantik kurma kat sekolah sebab tukang kebun dok jaga.



4/5/2012 
ini pokok kurma di luar kelab. pokok dia rendah, boleh saja petik.


22/4/2012
pokok kurma yang di atas bukit belakang rumah.
agak tinggi kalau nak ambik kena panjat tangga.



22 comments:

  1. cantik2 buah kurma tu.teringin rasanya nak petik sendiri

    ReplyDelete
  2. assalam Mala
    cantiknye buah kurma yg masih tergantung kat pokok eeiii gerammm tgk he he
    tak lama lg bolehlah makan yek, best best dpt rasa yg masih segar tentu sedap sgt
    akak suker kurma fresh camtu he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam - hehehe mmg geram tengok kurma ... tak sabaq nak petik!

      Delete
  3. seronoknya.. blh makan kurma fresh.

    ReplyDelete
  4. salam Mala best nya tengok kurma tu fresh lagi boleh petik terus makan ja kan eeeeeee teringin lah dekat umah Mala ke ni bestttt kat sini kalau dekat umah buah mangga ja lah Mala heee

    ReplyDelete
  5. masak time nanti, hang pos aku sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang pi beli kat pasar tani je la .. hahaha

      Delete
  6. Nanti pos sikit kurma merah tu yer...hehehe.... rindu kat masakan mala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti kalau dapat ambik gamabq kurma yg merah kita pos ;-)

      Delete
  7. eeee...bestnya pokok kurma belakang rumah...tapi kalau buah yg fresh sedapker

    ReplyDelete
    Replies
    1. semalam merasa yg tak ranum lagi .. kulit dia kelat tapi isi mmg manis

      Delete
  8. Lama tak dgr cerita hang? Cantik kurma... kita kat sini tak dapat nak dekat2 dgn pokok kurma. Tak jumpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ni hah ... sibuk pindah rumah :-)

      Delete
  9. Seronokknya kurma segar dari pokok lagii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg seronok ... geram tengok kurma dok berjuntai

      Delete
  10. seronoknya....
    begitu rupanya Pokok kurma....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm ni la rupa pokok kurma ... :)

      Delete
  11. salam mala.. wow kurma teringgat dulu masa buat umrah ..pergi ladang kurma mmg best good experience, wah jeles nie.. tgk hari2 leh makan kurma fresh,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam .... inshaAllah dpt rasa lagi .. :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...